L’acte de presentació ha comptat amb la presència de representants de tota la societat burrianenca, del sector agrari i de les administracions

La Cooperativa Sant Josep de Burriana estrenarà 2025, l’any del seu 120é aniversari, amb la nova marca Naturem, presentada este dimecres en societat i que suposa una fita en la història de l’entitat, arreplegant l’esperit de modernització i diversificació impulsat en els darrers anys.

A este acte, en què s’ha descobert el nou logotip lluminós de la marca a la façana, ha assistit una àmplia representació de la Corporació Municipal, encapçalada per l’alcalde, Jorge Monferrer; el secretari autonòmic d’Agricultura, Vicente Tejedo; membres de les diferents associacions i federacions veïnals, festives, esportives i culturals de la ciutat; representants dels centres educatius de Burriana, d’organitzacions agràries i del món de l’agricultura, d’organismes de l’Administració com l’IVIA, així com de proveïdors i col·laboradors.

Naturem simbolitza el futur de la cooperativa, segons el seu president, José Montoliu, “el futur que volem per a la nostra entitat i per a la nostra Burriana. Per això hui és un dia molt important a la nostra història”. En este sentit, va destacar que des de l’any 2000 la diversificació en subministraments i servicis ha sigut l’acció més important duta a terme per la cooperativa, “pensant sempre en els nostres socis i clients, aportant-los economia, qualitat i garantia”.

Tot això sense deixar de banda l’activitat tradicional de l’agricultura, liderant des de la Cooperativa de Burriana el projecte Nuleta per posar en valor la Clemenules, dedicant camps a l’experimentació de peus i varietats de cítrics, iniciant un procés de recuperació de terres abandonades i explorant cultius com l’alvocat, l’olivera per a la producció d’oli, varietats tradicionals d’hortícoles o creant un insectari de Cryptoleamus per a combatre les plagues de manera biològica.

 

Centre d’interpretació de la citricultura

A més, la cooperativa ha adquirit recentment una alqueria i un hort a les Alqueries del Ferrer per crear un centre d’interpretació de la citricultura, senyal d’identitat de Burriana i que també formarà part dels paquets turístics que oferirà la ciutat, “per tal de posar en valor la nostra cultura, el nostre patrimoni i donar a conéixer al món la importància de la nostra citricultura”.

L’energia també és una altra de les seccions que impulsa la cooperativa, amb tres plantes solars fotovoltaiques a les cobertes de les naus i quatre més que naixen amb la posada en marxa de la Comunitat Energètica de Burriana, impulsada per la cooperativa juntament amb l’Ajuntament, i oberta a tota la ciutadania.

Tota esta oferta es completa amb una gran quantitat de servicis, entre els quals destaca el supermercat TAULA Burriana, a més dels subministraments i servicis en agricultura i jardineria, el Garden, la gasolinera i el centre de llavat de vehicles, servei de telefonia mòbil, assegurances o comercialització delectricitat a través d’Oppidumenergia.

El director de la cooperativa, Juanvi Moros, considera que este canvi d’imatge representa a la perfecció la nova filosofia de la Cooperativa de Burriana en este procés de diversificació i adaptació als nous temps, i ha donat les gràcies a tots els representants de la societat burrianenca per estar, una vegada més, al costat de la cooperativa.

Per la seua banda, el secretari autonòmic d’Agricultura, Vicent Tejedo, ha tingut paraules per a les víctimes i afectats per la dana, abans de reconéixer que la cooperativa ha sabut reinventar-se contínuament durant la seua història, com ho fa ara.

Finalment, l’alcalde, Jorge Monferrer, ha ratificat el suport de l’Ajuntament a la Cooperativa en totes les seues iniciatives i ha valorat que les dos institucions van de la mà en el seu paper de representar Burriana i els burrianencs.

Després dels parlaments, els assistents han pogut vore el vídeo on es revela la nova marca comercial i els valors que representa, abans d’eixir a l’exterior per presenciar l’encesa del rètol i d’immortalitzar este moment històric amb una foto de família.

Naturem, junts cultivem una Burriana més sostenible.

Comparte esto: